Je kunt telefonisch bestellen: 097-010280949

Black Friday is verlengd! Grijp kortingen tot wel 25%!

Erkende verkoper in de markt sinds 2008

Bestaande klant?

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over je bestelling bij Lentiamo? Hier kan je een gedetailleerde lijst vinden met antwoorden op je vragen. Mocht je het antwoord niet kunnen vinden, dan helpen wij je graag verder. Je kunt contact met ons opnemen via e-mail, telefoon of Facebook.

Bestellen op Lentiamo.nl

Hoe bestel ik? Het bestelproces in stappen
  1. Kies jouw merk lenzen, jouw lenzenvloeistof of jouw favoriete zonnebril
  2. Kies de parameters voor de lenzen zoals beschreven in jouw voorschrift
  3. Voeg het toe aan de winkelwagen en reken de bestelling af
Heb ik een account nodig om iets te bestellen?

Er wordt een account voor je gecreëerd bij het plaatsen van een bestelling. Zo is het de volgende keer gemakkelijker om een bestelling te plaatsen!

Een item / mijn sterkte is niet op voorraad! Wat nu?

Geen zorgen! Je kunt jouw bestelling alsnog plaatsen. We zullen je informeren over de datum dat we de producten verwachten te ontvangen van de fabrikant. We verzenden het direct zodra de volledige bestelling op voorraad is.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Heb ik garantie op mijn aankopen?

Voor al onze producten geldt een wettelijke garantie in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.Voor sommige producten geldt een additionele (extra) contractuele kwaliteitsgarantie. Dit geldt wanneer de gebruiksperiode van de producten op de verpakking, in de bij het product gevoegde handleiding of in een advertentie overeenkomstig andere wettelijke voorschriften is vermeld. In een dergelijk geval verbinden wij ons ertoe dat het product geschikt is voor normaal gebruik gedurende een bepaalde periode of dat het zijn gebruikelijke eigenschappen behoudt.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Je kunt jouw bestelling annuleren of wijzigen voordat het verzonden wordt. Neem contact met ons op via info@lentiamo.nl of bel 097–010280949 met jouw verzoek en wij helpen je graag verder. Houd er rekening mee dat we alle bestellingen voor 14.00 uur verzenden, dus het verzoek moet voor 14.00 uur worden ingediend.

Kan ik lenzen bestellen voor slechts één oog?

Ja, je kunt lenzen bestellen voor maar één oog. Bij het invullen van de parameters kun je 0 doosjes voor één oog selecteren bij ‘aantal’ en de gegevens voor het andere oog invullen. Op deze manier bestel je alleen lenzen voor het rechter- of linker oog.

Moet ik mijn opticien vertellen dat ik mijn lenzen online bestel?

Nee, het is niet nodig om aan de opticien te vertellen dat je jouw lenzen online koopt.

Welke informatie voer ik in de voorschrift velden in?

De informatie die je dient in te vullen staat op je voorschrift en het hangt af van het type lens dat je nodig hebt. Hier vind je meer informatie over voorschriften en de details ervan.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

In het winkelmandje kan je het vakje “Voucher inwisselen” aanvinken en de kortingscode invoeren die je hebt. Klik op ‘Check’ en het systeem voegt de geldige kortingen toe. Over het algemeen kunnen kortingscodes niet worden gecombineerd.

Hebben jullie groepskortingen?

In overleg kunnen wij je met een groep van minimaal 10 personen een korting aanbieden. Meer informatie over het voordeel programma lees je hier.

Betaling

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij Lentiamo kun je jouw bestelling veilig betalen met iDEAL, creditkaart, PayPal of Bancontact. Je kunt hier meer informatie over betalen vinden.

Kan ik tijdens de betaling terugkeren naar de vorige stappen of opslaan om de bestelling later af te ronden?

Tijdens stap 1, 2 en 3 van het bestelproces kan je altijd terugkeren naar de vorige stappen. Als je in stap 3 op “Betalen” klikt, is je bestelling geplaatst en kun je niet meer terugkeren. De bestelling dient nu betaald te worden. Als je terug wilt gaan en iets wilt veranderen, neem dan contact met ons op.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn factuur?

Wij respecteren het milieu en werken zo duurzaam mogelijk. Om papierverspilling tegen te gaan, sturen we facturen digitaal.

  1. We sturen het als PDF in de bevestiging van jouw bestelling
  2. Je vind het factuur ook in jouw klantenaccount
  3. Wil je het in gedrukte vorm? Druk de PDF af of vink het vakje aan tijdens het bestellen
Kan ik een factuur krijgen op naam van mijn bedrijf?

Ja, je kunt een bedrijfsnaam invullen bij het invoeren van je persoonlijke gegevens tijdens het plaatsen van een bestelling.

Kan ik de kosten declareren bij de ziektekostenver­zekering?

Sommige zorgverzekeringen vergoeden (gedeeltelijk) de kosten van contactlenzen. Je kunt de factuur naar je zorgverzekeraar sturen om de kosten te declareren. Het verschilt per zorgverzekering of ze (een deel) vergoeden. Wij raden je aan om contact op te nemen met jouw zorgverzekering om te kijken of je een restitutie krijgt.

Hoe wordt de veiligheid van mijn betaling gegarandeerd?

Wanneer je met iDEAL betaald, betaal je veilig via jouw eigen bank online. Dit geldt ook voor Bancontact. Ook PayPal heeft zijn eigen, beveiligde betaal gateway. Wanneer je jouw bestelling met een creditcard betaalt, wordt je doorgestuurd naar de 3D Secure gateway, een beveiligingssysteem voor betalingen. Betalingsinformatie wordt direct verwerkt door de gateway-applicatie en de gegevensoverdracht van jouw computer wordt beveiligd door een versleuteld algoritme.

Verzending en bezorging

Moet ik verzendkosten betalen?

Bestellingen met een waarde boven de € 69,– hebben altijd gratis bezorging! Wanneer je een zonnebril bestelt, is de bezorging ook altijd gratis. Meer informatie over verzending en de kosten, lees je hier.

Hoe lang duurt het om mijn bestelling te verzenden/ontvan­gen?

De bestellingen worden verzonden met GLS. De verwachte bezorgdag is 3 werkdagen na verzending. Als je voor 14:00 uur de bestelling plaatst, wordt het dezelfde dag nog verzonden. Voor bestellingen die na 14:00 uur geplaatst zijn, is de verwachting 4 werkdagen. Lees hier alles over de bezorging.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

Je kunt jouw pakket volgen in het klantenaccount en via de website van GLS.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat kan ik doen?
  1. Controleer je pakketnummer/trac­king code in jouw account.
  2. Als er staat dat het is afgeleverd, vraag het dan even aan je buren en controleer de brievenbus.
  3. Als je het pakketje niet kunt vinden, kun je contact opnemen met de koerier (GLS) om te kijken of zij je kunnen helpen het pakketje te vinden.
  4. Nog steeds niet gevonden? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Retourneren en restitutie

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt elk product dat je bij ons hebt besteld binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst van je bestelling retourneren. Tenzij het product defect is aangekomen, kunnen wij alleen contactlenzen, lenzenvloeistoffen, oogdruppels en accessoires in hun originele verpakking en onbeschadigd accepteren. Voordat je iets retourneert, lees hier meer informatie over het retourbeleid.

Is de retourzending gratis?

De retourzending is gratis wanneer wij defecte of onjuiste producten hebben verstuurd. In dat geval betalen wij het bedrag van verzending terug na ontvangst van een bewijs (factuur). Neem bij een retournering contact op met onze klantenservice, wij helpen graag.

Wat kan ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?

Als de bestelling onjuiste of beschadigde producten bevat en je het wilt vervangen, laat het ons weten zodat we het samen kunnen oplossen. Vul het formulier in of stuur een email naar retourneren@lentiamo.nl.

Mijn voorschrift is veranderd, kan ik mijn oude lenzen vervangen?

Als je het afgelopen jaar bij Lentiamo.nl contactlenzen hebt gekocht die niet meer geschikt zijn vanwege een wijziging in je voorschrift, dan kun je deze retourneren in ruil voor contactlenzen die overeenkomen met je nieuwe voorschrift. Kijk hier of je in aanmerking komt voor deze 365 dagen garantie service.

Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug na een retournering?

Indien je aanvraag voldoet aan de richtlijnen, storten wij het bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling in ons magazijn terug op je bankrekening. Let er op dat het even kan duren voordat jouw retournering terug in ons magazijn is, het dient gecontroleerd te worden. Standaard betalen wij het bedrag terug via de betaalmethode waarmee het is betaald. Als je het anders wilt ontvangen, laat het ons dan weten.

Is het mogelijk om een geretourneerd artikel onmiddellijk te ruilen?

Het is soms mogelijk, afhankelijk van de situatie die wij dienen te beoordelen. Sommige producten dient ons magazijn te controleren of de producten al dan niet defect zijn. In dat geval kan het wat langer duren voordat we een nieuw product kunnen sturen. Hier lees je meer over ons retourbeleid.

Ik heb een klacht over een product, wat nu?

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kunt je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie na het ontvangen van jouw bericht.

Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform of download het formulier hier.

Contactlenzen

Kan ik nieuwe lenzen uitproberen?

Ja, je kunt overstappen op andere lenzen als je dat wilt. Bij sommige producten geeft de beschrijving al aan dat het mogelijk is om over te stappen op andere lenzen zonder consult. Houd er echter rekening mee dat contactlenzen niet alleen verkrijgbaar zijn in verschillende maten, maar ook in verschillende materialen, afhankelijk van de fabrikant. Wij raden daarom aan om met je opticien te bespreken of je kunt overstappen op de gewenste contactlenzen.

Zoals je waarschijnlijk al weet, moet de grootte van de lenzen goed aansluiten bij je ogen om je zicht te verbeteren. Bekijk deze tabel met de specificaties van contactlenzen om de verschillen in diameter, basiscurve en andere parameters van verschillende lenzen te vergelijken. Als je het type contactlenzen of het merk dat je draagt wilt veranderen, is jouw opticien de perfecte adviseur. Onze klantenservice staat je echter graag te woord om je te informeren over contactlenzen en het gebruik ervan.

Waarom zijn jullie lenzen goedkoper dan die van de opticien?

Wij hebben nauw contact met de fabrikanten en kopen contactlenzen in grote hoeveelheden. Daarom kunnen wij onze lenzen, die hetzelfde zijn als die van de opticiens, tegen lagere prijzen aanbieden dan opticiens. Nieuwsgierig naar jouw identieke lens? Vind de goedkopere variant van jouw opticien lenzen!

Kan ik met mijn lenzen in slapen?

Het hangt af van het type contactlenzen dat je draagt en wat je opticien je heeft verteld, maar over het algemeen wordt het niet aangeraden om met je contactlenzen in te slapen. Wil je weten waarom? Lees meer in dit artikel over slapen met contactlenzen.

Welke vloeistof kan ik gebruiken om mijn lenzen schoon te maken?

De enige vloeistof die je dient te gebruiken om je contactlenzen schoon te maken en te desinfecteren is lenzenvloeistof. Reinig of spoel de contactlenzen nooit met leidingwater, gekookt water of een andere vloeistof. Houd er echter rekening mee dat elke lenzenvloeistof iets andere kwaliteiten en mogelijkheden heeft. De belangrijkste vraag is: wat werkt het beste voor je ogen? Vraag altijd de opticien voor advies, bekijk onze contactlenzen gids en bekijk wat we aanbieden als voordeelpakketten van lenzen en lenzenvloeistof­fen.

Voorschrift

Heb ik een voorschrift nodig?

Als je contactlenzen bij Lentiamo wilt kopen, kun je ze bestellen zonder een voorschrift aan te leveren. Contactlenzen zijn medische producten die, indien ze onjuist voor je ogen zijn, je ogen ernstig kunnen beschadigen. Daarom dien je ze alleen aan te schaffen na medisch advies. Je kunt een voorschrift voor contactlenzen krijgen bij een opticien. Let op: een voorschrift voor contactlenzen is anders dan een voorschrift voor een bril op sterkte!

Hoe lees ik mijn voorschrift?

De informatie die je moet invullen voor het kopen van lenzen is te vinden in je voorschrift. Het voorschrift is speciaal voor jouw ogen gemaakt. Daarom dien je de parameters te volgen die in je voorschrift staan vermeld. Vind hier meer informatie over voorschriften en de details ervan.

Hoe vaak moet ik mijn ogen laten testen?

Wij raden je aan om elke 6 tot 12 maanden een oogtest te doen om er zeker van te zijn dat de parameters nog steeds geldig zijn. Op deze manier ben je er absoluut zeker van dat de contactlenzen die je koopt perfect passen. Aanpassingen zijn zeer belangrijk, gezien het feit dat het gezichtsvermogen meerdere malen per leven kan veranderen, dus controleer je ogen regelmatig.

Is mijn voorschrift voor contactlenzen hetzelfde als mijn voorschrift voor mijn bril?

Nee, het voorschrift is niet hetzelfde. Als je een bril draagt, maar je wilt contactlenzen proberen, ga dan naar de opticien om een voorschrift voor lenzen te krijgen. Op een lens voorschrift staan voor elk oog afzonderlijk de specificaties vermeld, omdat deze verschillende behoeften kunnen hebben. Na ontvangst van het voorschrift kan je jouw nieuwe lenzen bestellen!

Lentiamo account

Hoe kan ik een (gratis) account aanmaken?

Wanneer je voor het eerst een bestelling plaatst, wordt er een account voor je aangemaakt. Wij doen het voor je en het is gratis. Op die manier kan je genieten van alle voordelen en bonussen die we hebben!

Hoe werkt het bonussysteem?

Iedereen wilt accessoires om het dragen van contactlenzen gemakkelijker en comfortabeler te maken. Om je te bedanken voor jouw loyaliteit, bieden wij je bij elke aankoop bonuspunten aan, die kunnen worden ingewisseld voor deze fijne bonusproducten.

Je kunt jouw punten inwisselen tijdens de bestelling, je hoeft niet te wachten op de volgende bestelling. En als je niet al je bonuspunten in één keer gebruikt, is dat prima! De bonuspunten worden opgeslagen in jouw account en je kunt ze de volgende keer inwisselen. De bonuspunten zijn een jaar geldig. Het bonusschema is alleen voor klanten.

Hoe spaar je bonuspunten?
  1. Voor iedere Euro die je spendeert, ontvang je 2,5 bonuspunten. Elk product is gelabeld met het aantal bonuspunten dat je ontvangt na aankoop. Dit geldt niet voor zonnebrillen.
  2. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang 50 bonuspunten.
  3. Maak het makkelijker om in te loggen door het te linken aan jouw Facebook account en ontvang 75 bonuspunten!
  4. Tag ons op Facebook of Instagram (@lentiamo) en gebruik de hashtag #Lentiamo om de producten die je bij ons hebt gekocht te laten zien en verdien 50 bonuspunten!

Door ons te taggen in een post geef je ons de toestemming om deze te reposten of delen

Ons al getagd in een post? Laat het ons weten via een berichtje!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Geen zorgen, het kan de beste onder ons overkomen! Om veiligheidsredenen bewaren wij je wachtwoord in een gecodeerde vorm. Daarom kunnen we het niet opnieuw versturen als je het vergeten bent. We sturen een nieuw wachtwoord naar je e-mailadres, dat je kunt wijzigen zodra je bent ingelogd op je Lentiamo account. Je kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

Kan ik mijn eigen gegevens wijzigen?

In jouw account kun je jouw gegevens wijzigingen, waaronder ook jouw wachtwoord. Wees voorzichtig bij het wijzigen van het e-mailadres. Het is je login in jouw account. Je kunt het afleveradres wijzigen tijdens het plaatsen van een bestelling.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Het is jammer dat je je account bij Lentiamo wilt verwijderen. Om jouw account te verwijderen, kun je een verzoek bij ons indienen. Stuur ons een mailtje met jouw gegevens en mocht je het willen delen, horen wij graag ook de reden. Wij nemen de feedback graag mee om onze service te verbeteren.

Worden mijn creditcardgegevens veilig opgeslagen?

Je creditcardgegevens worden versleuteld opgeslagen. Wij zijn volledig GDPR-conform en slaan geen gevoelige informatie op. Daarom is het veilig om je creditcardgegevens op te slaan wanneer je een bestelling plaatst. Dit maakt het bestellen de volgende keer veel gemakkelijker en sneller!

Hoe herhaal ik een bestelling?

Het herhalen van een bestelling is nog nooit zo eenvoudig geweest! Je kunt de ‘Herhaal bestelling’ knop op onze homepage vinden, maar ook in je Lentiamo account. Vind de bestelling met de juiste producten en parameters die je wilt herhalen, en klik op de knop!

Hoe maak ik een herinnering aan om een herhaalbestelling te plaatsen?

In jouw account of via deze link kun je een datum instellen. Op die manier wordt je op de ingestelde datum eraan herinnert dat jouw lenzen bijna op zijn en je een nieuwe bestelling kunt plaatsen.

Kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

Leuk dat jij je wilt aanmelden voor onze nieuwsbrief! Hier kun jij je aanmelden voor de nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en nieuwe producten. Schrijf je hier in!

Om je uit te schrijven van de nieuwsbrief, vind je in elke nieuwsbrief die je van ons ontvangt een link. We zouden het jammer vinden als je je zou uitschrijven, zou je daarom aan ons willen laten weten waarom je je uitschrijft? Wij nemen de feedback graag mee om onze service te verbeteren.