Je kunt telefonisch bestellen: 097-010280949

Erkende verkoper in de markt sinds 2008

Bestaande klant?

Retourbeleid

Je kunt alle producten die je bij ons hebt besteld binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling retourneren. Als het (de) product(en) defect is (zijn) bij aankomst, dien je ons eerst te contacteren. Wij kunnen alleen contactlenzen, lenzenvloeistoffen, oogdruppels en accessoires in hun originele verpakking en onbeschadigd accepteren. Beschadigde of geopende verpakkingen worden uitgesloten van het herroepingsrecht.

Stap 1 – Vul het retourneer formulier in of stuur een email.

Uiteraard kun je ons ook contacteren via de mail (retourneren@lentiamo.nl) of telefonisch. Nadat je het formulier hebt ingevuld of de mail hebt verzonden, zullen we contact met je opnemen. Je kunt ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping die je hier kunt downloaden, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Stap 2 – Verstuur het pakket

Verzend het pakket vanuit een verzendpunt bij jou in de buurt. Je ontvangt het retourneeradres van ons nadat we contact met je hebben opgenomen. Aan de hand van de reden van retournering wordt bepaald of de kosten van retourneren voor ons zijn of niet.

Alle retouren moeten binnen 14 dagen na ontvangst van bestelling worden verzonden. Neem contact met ons op voor het retouradres.

Indien jouw aanvraag voldoet aan het beleid, storten wij het volledige bedrag van jouw bestelling terug op jouw bankrekening binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling in ons magazijn. Wij betalen het terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is gemaakt, tenzij je uitdrukkelijk iets anders aangeeft; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen in ons magazijn wanneer controle nodig is.

Afhankelijk van de situatie en retournering is het ook mogelijk om de producten te ruilen in overleg. Ook hierbij geldt dat wij mogen wachten met het versturen van het vervangende product totdat we het originele product hebben ontvangen.

Als je een ongeopende en onbeschadigde verpakking van contactlenzen wilt ruilen, mail ons en wij sturen je een vervangende verpakking toe. Als jouw voorschrift gewijzigd is, kun je gebruik maken van onze 365 dagen ruil garantie.

Als jouw bestelling beschadigde producten bevat en je deze wilt vervangen, laat het ons weten. Je hoeft ons het beschadigde product niet op te sturen, maar vul het onderstaande claimformulier in en we regelen samen de rest.

Als je de beschadigde lenzen liever terugbetaald krijgt, kun je ons dat ook laten weten via het formulier!

Als je een zonnebril terug wilt sturen, controleer dan de volgende voorwaarden: de zonnebril moet in de originele staat zijn, inclusief alle accessoires (reinigingsdoek en koker), de zonnebril moet in een onbeschadigde verpakking (omhulsel, papieren of plastic wikkels, eventuele stickers, etiketten) en met het certificaat van authenticiteit worden verzonden. Voor een volledige terugbetaling, moeten alle geschenken en bonusproducten die gekocht zijn met punten van de aankoop ook worden geretourneerd. Bij het retourneren van de ongewenste zonnebril is de klant verantwoordelijk voor het veilig retourneren/be­zorgen van de zonnebril (zorg ervoor dat de verpakking veilig is en voorkom schade aan de zonnebril). Als wij van mening zijn dat de zonnebril, koker of accessoires beschadigd zijn of dat er iets ontbreekt in de bestelling, dan heeft Lentiamo het recht om een gedeeltelijke of geen terugbetaling aan te bieden, afhankelijk van de omvang van de schade. Zorg ervoor dat het ordernummer op het pakket staat vermeld en niet op de verpakking van de zonnebril.

Voor al onze producten geldt een wettelijke garantie in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Voor sommige producten geldt een additionele (extra) contractuele kwaliteitsgarantie. Dit geldt als de gebruiksperiode van de producten, op de verpakking, in de bij het product gevoegde handleiding of in reclame overeenkomstig andere wettelijke voorschriften is vermeld. In een dergelijk geval verbinden wij ons ertoe dat het product geschikt is voor een normaal gebruik gedurende een bepaalde periode of dat het zijn gebruikelijke eigenschappen behoudt.

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kunt je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform of download het formulier hier.

Vul jouw formulier in door op onderstaande link te klikken.


Vul het formulier in